«Under Nordstjernen» – utstillingsåpning

Onsdag 12. september kl. 18.00 inviterer Narvik Krigsmuseum alle til åpning av en midlertidig utstilling «Under Nordstjernen – Estiske frivillige i slaget om Narvik 1940». Gratis inngang.

I forbindelse med Estlands 100 årsjubileum som republikk har Narviksenteret i samarbeid med Estonian War Museum – General Laidoner Museum og Norsk-Estisk forening laget en midlertidig utstilling «Under Nordstjernen – Estiske frivillige i slaget om Narvik 1940» om de estiske deltakerne i kampene om Narvik i mai 1940 og om Estlands skjebne. Utstillingen forklarer esternes motivasjon i 1940, med Sovjetunionens anneksjon av Baltikum og Vinterkrigen som bakteppet. Utstillingen stiller sider ved andre verdenskrig i nytt lys. Utstillingen vises i Norge og Estland.

Velkommen!