Den internasjonale museumsdagen

12.- 14. mai markerer Narvik Krigsmuseum og Narvik bibliotek Den internasjonale museumsdagen.

Den internasjonale museumsdagen markeres årlig etter initiativ fra ICOM (International Council of Museums) for å rette oppmerksomhet mot museenes rolle i samfunnet. Rundt 35 000 museer i over 140 land deltar.

Søndag 12. mai (åpningstid kl. 10.00-16.00): Gratis inngang for alle hele dagen!

Aktiviteter kl. 12.00-15.00:

• Quiz i utstillingen: Har du lyst til å lære mer om krigshistorie eller bare sjekke din kunnskap? Finn svarene på vår quiz i utstillingen! Quizen er tilgjengelig på norsk og engelsk.

Hvor: Ved inngangen til utstillingen

• Gjenstandsutstilling: Se på og hør om gjenstander knyttet til motstandskampen i Nord-Norge under 2. verdenskrig.

Hvor: U2/Zona

• Mini-bordfotball

Hvor: Biblioteket

• Verksted for barn: Lag en fredsdue!

Hvor: U2/Skolestua

• Verksted for barn: Verdens trekkfugldag markeres samme helgen. Har du lyst til å lage en gås?

Hvor: U2/Skolestua

• Trekning av gavekort til Narvik Krigsmuseum á 500,- kr blant besøkende