Krigshistorisk vandring i nazi-bunkerser

I forbindelse med Kulturminnedagene inviterer Narvik Krigsmuseum familier i regionen på tur for å oppleve krigshistoriske kulturminner på Narvikhalvøyen. På denne familieturen utstyres dere med lommelykt og tas med inn i bunkersanlegg anlagt og strengt bevoktet av nazistene under krigen. Gjennom to kilometer med kupert terreng skal vi besøke underjordiske anlegg med trange kanon- og maskingeværstillinger, mørke ammunisjonslager, fuktige løpegraver og labyrintaktige tunnelanlegg. Denne guidede turen går langs stier ved Ofotfjorden, hvor fem nasjoner møttes i slaget om Narvik i 1940. Historiene som fortelles av vår erfarne guide gir både barn og voksne en forståelse for hvorfor Norge ble okkupert og hvorfor Narvik, en liten by langt mot nord, fikk en så sentral plass i verdenshistorien.

Turen passer for alle, men er særlig egnet for familier med barn i alderen 5-14 år. Turen inkluderer guidet vandring, inngang på Narvik Krigsmuseum, overraskelser underveis og et varig minne fra turen. I de trangeste og mørkeste gangene er det gjemt hemmeligheter som kun de modigste kan avdekke.

Pris:

• Voksen kr 250
  • Barn under 16 år kr 175
  • Familiepris (2 voksne + inntil 3 barn u/16 år) kr 750

For mer informasjon om turen og påmelding besøk https://www.visitnarvik.com/no/krigshistorisk-kulturvandring-familier-i-underjordiske-nazi-bunkerser